23maj2013 053s

Jag behövde visst en liten paus igen då jobb och solsken plötsligt dök upp. För visst är man väl inte lika sugen på att sitta många timmar vid datorn nu när solen skiner och naturen visar sig från sin bästa sida? Inte jag i alla fall. Jag försöker vara ute så mycket jag bara kan. Gärna hundpromenader i skogen. Ikväll köpte vi med oss sushi och åkte ut med hundarna. Vi klättrade upp för Rödberget och väl uppe har man utsikt över stora delar av Umeå. Där nedanför, på Rödäng, växte jag upp, gick i skola och lekte med kompisar. Tänk vad lite man visste om sig själv och livet då!

23maj2013 038u

Jag jobbar för tillfället på en skola och funderar mycket på hur jag själv upplevde min skolgång. Jag tror faktiskt att jag inte fann skolan särskilt upphetsande. Jag är nog helt enkelt av den sorten som inte tycker om att göra saker som andra försöker tving mig till. Och när jag nu av nyfikenhet hör mig för med barnen så verkar många tycka att skolan mestadels är jobbig och tråkig. Kan det vara så att vi människor är skapta för att ha roligt istället för tråkigt?
En mycket djup och filosofisk tanke *blink*.

Och när jag ändå är här nere i djupet och rotar så undrar jag, kan det även vara så att de flesta av oss vill skapa och vara kreativa och istället för att utföra uppgifter som redan är förutbestämda? Och behöver små barn vara så ”duktiga” hela tiden?

Ja nu vet ni lite om vad jag går och funderar på under dagarna, haha.

Hoppas ni har lika fint och soligt där ni bor!