8maj2013 031k

Hej på er! Efter förra helgens goda middagar och trevliga sällskap kände jag mig plötsligt rejält proppmätt. Inte bara mätt på mat utan också på mig själv och bloggen. Hålla på att fota massa, redigera och hitta på texter varje dag, va är det för något? Och så prestationskraven. Om jag bara kunde skriva lite bättre texter, fota lite snyggare, publicera fler inlägg och vara mer påhittig och individuell? Ja sådana känslor dödar all tänkbar kreativitet och glädje. Så jag gjorde faktiskt som jag oftast gör, lyssnade på känslan och tog en paus.

Under veckan har jag funderat som aldrig förr och det känns som att jag förändrats på bara några dagar. Haha, men det känns faktiskt så! Jag har äntligen kunnat vara ute i skogen med mina hundar och lyssnat till fågelkvitter och klappat på träd och stenar (jo jag gör faktiskt sådant), något jag längtat ihjäl mig efter. Jag har lyssnat på givande föreläsningar om ekonomin och framtiden på datorn och fått mig några rejäla tankeställningar. Vilka i sin tur har lett till att jag känner mig urbota less på vårat stressande konsumtionssamhälle och helst av allt skulle vilja bosätta mig i en stuga vid vattnet och skogen och leva i samklang med naturen.
Men det ska jag såklart inte göra. I alla fall inte här i kalla Norrland!😉

Istället fortsätter jag att blogga och hoppas att jag får ordning på mina tankar och känslor och därmed bättre koll på vad jag vill med allt.
Hoppas ni kan ha överseende med min stundtals vilsna själ😉

Bilden i inlägget får symbolisera den inre frihet och balans jag försöker uppnå. Och eftersom inre och yttre balans går hand i hand så börjar jag med vår hall. Den lilla möbeln är ett ommålat loppisfynd och jag ska visa er fler före och efter bilder senare. Men nu blev det här inlägget långt och jag gör nog bäst i att sätta punkt här.

Hoppas det är fint mer er!
Ses snart!

Kram