23april2013 068l Idag är det en sån där regnig och grå dag. Lite tråkigt tycker jag för det innebär att jag inte kan åka ut i skogen med hundarna och att det blir svårare att fota här inne på grund av dåligt ljus. Annars hör ju det till mina favoritsysselsättningar. Så jag nöjer mig med en varm dusch, några tuggor av den nyköpta chokladen och tända ljus. Och så fingrar jag lite på två böcker som ligger och väntar på att jag ska plocka upp och börja läsa dem.

Jag är ingen bokslukare, är alldeles en alldeles rastlös själ som hellre vill skapa själv. Men nu har jag ändå gett mig fan (ursäkta svordomen) på att jag ska plöja igenom den japanske författaren Haruki Murakamis böcker. Han skriver på ett sätt som jag gillar och avundas. De två böckerna jag hittills läst av honom utspelar sig i Japan och och jag tycker om att få ta del av den kulturen på ett mystiskt och drömskt sätt.
För det är just så han skriver.

Det här inlägget skrev jag tidigare idag och nu såg jag precis på FB att det är världsbokdagen, vilket jag inte hade en aning om att det ens existerade. Så himla passande och logiskt med regn idag! ;)