19april2013 117p

Istället för att gå på femte yogapasset i rad denna vecka, bestämde jag och kusin A oss för att ta en tur till stan.
Glass och shopping var siktena inställda på. Väl framme vid glasskiosken hade vi ett fasligt sjå att bestämma om vi ville ha en eller två glasskulor, i smakerna polka och blåbär eller kanske choklad och polka eller varför inte citron och saltlakrits? Sedan diskuterade vi länge och väl om vilken mjukglass som bäst gifte sig med kulglassen och strösslet (riktigt triangeldrama), vanilj eller möjligtvis blåbär eller varför inte en blandning? För man tar ju såklart både kula och mjukglass, fick jag lära mig av A som jobbat i glassbar.

Så var vi framme vid det svåra, men ack så viktiga, beslutet om trösslet vilket slutade med halva glassen täckt med toblerone och halva med daim. Efter att ha gjort alla dessa val, kände jag mig riktigt nöjd och väldigt sugen på glass! Så vi gick genast och satte oss på Apberget, den berömda platsen i mitten av torget som jag känns både äcklig och inbjudande på samma gång, och slukade glassbomben utan att blinka😉

19april2013 105l

Ser ni så glad jag blir av blotta tanken på glass!

Och så var årets första glass intagen och nästa gång är jag lite mer förberedd, lite mer redo och behöver inte fundera lika länge kring de, för stunden, livsavgörande valen..

Tips på glassmak man bara måste testa, mottages gärna!😉