19april2013 063jkkpsLoppisfyndad kaffeburk.

Någon stor kaffedrickare lär jag aldrig bli, inte heller någon bra bilförare eller jägare för den delen, men det är en helt annan sak.
Däremot gillar jag det som hör till kaffeslurpandet. Som fina burkar att förvara det bruna guldet i. Doften, ååå så härligt att sticka ner näsan och dra ett djupt andetag. Det sociala, välkommen över på en kopp kaffe, typ. Choklad, som tveklöst hör till enligt mig. Små söta kaffebutiker med genuin inredning, god kvalite och passionerade butiksbiträden som brinner för sitt kaffe!? Jo, jag vill i alla fall tro det. 
Har jag glömt något viktigt? Jo, fint porslin att dricka ur, som känns bra i handen, är trevlig att se på och som håller värmen länge.
19april2013 038lklSå trots att jag då aldrig kommer att bli någon stordrickare så skulle jag ändå vilja påstå att jag och kaffet har en fin relation.

Hur ser din relation ut? Ja till kaffe menar jag.