7mars2013 060e

Hemma hos mig sitter inga fåglar i bur utan flyger fritt ;)

Såg ni senaste avsnittet av Skavlan, det som sändes förra fredagen? Jag tycker det är ett toppenbra program med mestadels intressanta samtal/intervjuer som berör. Så även denna gång då bland andra Håkan Hellström gästade. Skavlan frågade Håkan om hur hans vardag ser ut och och om han gillar rutiner. Håkan svarade att han älskar rutiner, att de gör honom trygg och att ”det där med frihet är överskattat”. Han beskrev sig själv som en fågel i bur och om buren skulle öppnas och så skulle han ändå sitta kvar på sin pinne och inte vilja flyga ut. Jag funderade lite på det han sa och det slog mig (igen!) hur olika vi människor faktiskt är. Själv är jag fågeln som frenetiskt och oupphörligt pickar på burens galler för att ta mig ut. Jag MÅSTE bara få frisk luft under mina vingar för annars kan jag inte andas..

Så nu undrar jag såklart, vilken fågel är du?😉