8april2013 079j

Inga hundar i sängen? Äch då, sånt kör vi inte med här hemma.Två människor, två hundar och en katt delar på utrymmet i en 160 säng. Det blir helt enkelt mysigast så. Och ännu mysigare numera, när vi flyttat tillbaka till norrland, och slipper tänka på dem där små läskiga krypen. Som fastnat i pälsen under dagens skogspromenad och sedan, lite lätt och ledigt, ramlar ner bland lakanen för att sedan söka sig till en ny, varm kropp att smaka på…Ja fästingar stavas de såklart och ingen kan vara gladare än jag över att slippa dem! Men känslan sitter kvar och rent reflexmässigt söker jag fortfarande ingenom pälsen efter en liten bula.. 

8april2013 068jg

Om jag inte missminner mig skrev jag ett liknande inlägg förra våren men den här fördelen med att bo i norr tåls att tjatas om. Och här har ni min slogan som skulle kunna fungera fint på Umeå Kommuns hemsida:

”Flytta till björkarnas stad, här slipper du fästing-obehag!

Vad säger ni? Det är väl skäl nog att flytta norr över?😉