24mars2013 008sloGodmorgon kära bloggläsare, bloggare och alla ni andra! 🙂

Hade ni en bra lördagkväll? Bidrog ni kanske till Earth Hour och släkte ner rubb och stubb? Själv glömde jag bort det helt och hållet då jag hade fullt upp med att färga tygremsor med blåbärssylt, saffran och gurkmeja. Men jag tänker att det finns fler sätt att att rädda världen på varav ett är att göra sånt man tycker är kul. Positiva känslor föder positivitet som ger ringar på vattnet..;)

Idag laddar jag med blåbärssylt -och saffranfärgade ägg, hårdbröd och fil med kokoschips, ingefära och nejlikakrydda. Rätt och slätt!
Sen funderar jag på att besöka en storloppis och kriga. Ja, för det måste man göra här i Umeå, som inte bara är björkarnas stad utan även loppisgalningarnas stad!

Jag tror minsann det är hög tid för att förbereda mig för stid! Vässar armbågarna och laddar mentalt 😉

