16mars2013 060h
Det efterfrågades beskrivning på pappersblommorna som jag visade här. Jag önskar jag kunde säga att de var min idé men jag ska villigt erkänna, att de flesta DIY (do it yourself) jag gör, redan är upfunna. Jag kopierar och härmar hej vilt och jag hoppas ni vill göra detsamma. För är det något man mår bra av så är det att pyssla 😉

Är man ingen van pysslare så kan man lätt få prestationsångest och inte veta hur man ska göra..men jag tänker på några kloka ord från duktiga bloggerskan Underbara Clara:
”Kreativitet är en muskel som växer när du använder den”.

Det stämmer så himla bra och för tillfället känner jag mig ganska vältränad i just den muskeln 😉 Men som med all träning gäller det ju att hålla igång så man inte tappar styrka.

Nu åter till blommorna. Jag hittade dessa enkla pappersrosor hos ”Make & Create”, som i sin tur hittat dem här.
Och varför inte göra en tredje beskrivning tänkte jag 😉

18mars2013 225aa

1. Du behöver ett snabbtorkande lim (finns i hobbyaffär), sax och kraftigt papper.

18mars2013 233b 18mars2013 236c
2. Klipp till en spiral, jag valde att göra dessa cirka 10 cm i diameter. Mät och rita om du vill men annars går det lika bra att börja klippa på en gång. Som ni kanske ser klippte jag smalt i början då denna bit hamnar i rosens mitt, men det går att variera sig och se vad som blir bäst.

18mars2013 238d 18mars2013 243e
3. Sedan är det bara att börja rulla. Jag tyckte blommorna blev snyggast när jag rullade pappret väldigt tajt.

18mars2013 254f 16mars2013 055g
4. När man kommit till slutet kan man släppa efter blomman så den vecklar ut sig något, men inte för mycket, så den tappar formen.
Sedan fäster man slutet med lite lim och sätter fast på en pinne.

Klart!

Billiga och enkla snittblommor att ge bort eller behålla 😉

