Etiketter

23jan2013 034k

I början av sommaren gick jag till frissan och blev (som vanligt) missnöjd. Jag ville toppa och klippa upp liiite bara men hon tunnande ut ordentligt och det såg bara risigare ut. Fyrahundraspänn för att bli fulare än innan, nja inte särkilt välspenderade pengar. Det tråkiga är ju att det inte går att reklamera och få sitt hår tillbaka ;). Hädan efter går jag till min privata frissör, moster Inger. Hon klipper snabbt, bra, gratis och jag blir nöjd! Så moster Inger, får jag titta förbi och bli toppad snart? 🙂

Det är inte förens nu som jag börjar få tillbaka längden och låångt vill jag gärna ha. Tyvärr blir mitt hår tunt och topparna klyver sig vid en viss längd men jag tycker nog kvalitén är bättre nu än på länge (trots att det är vinter). Kanske för att jag tänker på vad jag äter och tränar, eller för att jag käkar vitaminer, eller för att jag är noga med att inte stressa och sova mycket. Eller (troligtvis) är det en kombination av allt möjligt.

23jan2013 022h 23jan2013 002k
Så här ser kaluffsen ut ofixad. För det mesta bångstyrigt självfall men idag var det helt ok och plattången fick vila.

23jan2013 025n

Jag har precis börjat testa Ricinolja som ju sägs vara bra om man vill att håret ska växa snabbt. Någon som testat? Ska bli spännande att se om jag märker någon skillnad..

