18jan013 039k

..att jag skulle ta det lugnt igår och ladda inför jobbhelg. Men ni vet hur det kan vara när man varit i gång under en längre tid..då det nästan är omöjligt att ta det lugnt. Så före 10.00 igår hade jag slängt i en tvätt, varit ute med hundarna, dammsugit, våttorkat och plockat undan i lägenheten. Jag har nämligen svårt att varva ner när det är stökigt. Och när man arbetat tio dagar i sträck så är det framförallt på sitt hem (ja förutom att man själv hinner förfalla) som det märks.18jan013 036yh
När jag var klar med lägenhetsstöket dök sambon upp som gubben i lådan och ville att vi skulle åka och köpa en tv. Vilket medförde att vi blev tvugna att möblera om hela vardagsrummet (alltså hela 1:an) vilket ledde till ännu mer fixande och trixande. Och när jag ändå var igång bestämde jag mig för att åka till Plantagen och köpa nya blommor och sedan storhandla, eftersom kylen ekade tom. Ja det blir helt enkelt inte alltid som man tänkt sig, men det blir bra ändå! 😉

Och vet ni vad?
Igår spräckte jag nyårslöftet ordentligt med både pizza och chips 😉
Nya tag idag och snart iväg till jobbet. Tur att jag äntligen hittat ett jobb som ger mig mycket tillbaka 😉

Önskar er en fantastiskt trevlig helg! Må gott och skratta mycket!

 

