Har man inga barn så är ett bra substitut att skaffa husdjur som man kan ösa all sin kärlek på. För att älska någon villkorslöst är ju bland det bästa och mänskligaste som finns ;).

Den här bilden på min sambo och Vilja får mig osökt att tänka på en rolig (och även sann) historia som min sambos pappa berättat. Jag tycker den är så gullig och charmig! 🙂

Som ni säkert förstår har min sambo ärv dem hårbeklädda armarna av sin käre far, som för många år sedan arbetade som lärare för en lågstadieklass, då följande utspelade sig i klassrummet..

Under mattelektionen räcker en flicka upp handen för att få hjälp med ett mattetal. Läraren kommer fram och försöker förklara hur hon ska lösa talet. Han märker dock att flickan inte lyssnar utan istället tittar på något annat. Han blir lite smått irriterad och underar varför hon inte ser på det han försöker hjälpa henne med och får då till svar:

-Du får egentligen inte vara här! 
-Va? utbrister läraren, varför inte det?!?
-Jo, för att Stina är pälsallergiker, säger flickan och tittar menande på lärarens håriga armar och händer..

Hihihihi! 😉

Önskar en en fin fredag!

