Har inte mycket vettigt att säga idag men känner mig samtidigt pladdrig. Bilden ovan (suddig som attan) togs i fredags då jag bjöd in mig själv på fest hos mina föräldrar och deras vänner. Riktigt trevligt och mamma var glad över att jag var där för då fick hon hjälp med mat och dukning. Svampsoppa och lökpaj, hur svårt kan det vara? Jo, det blev mycket gott men ingen av oss begrep hur det kunde ta så lång tid att slänga ihop så enkla rätter! Efterrätten ”Fransk chokladtårta” (som vi inte kunde ta åt oss äran för) smakade himmelskt! Massor med mäktig mörk choklad..mmm..

Det var en trevligt fest och som tur var drack jag alldeles lagom för på lördag morgon fick jag jobbsamtal och eftersom jag kände mig pigg var det inga problem. Vinet på bilden (Lat 42) vill jag egentligen inte göra reklam för, inget vidare tyckte jag. Alldeles för ”starkt” och kryddigt i smaken. Kan man beskriva ett vin så? Och bilden är supersuddig så man kan ju tro att jag hällt i mig en flaska innan den togs men det hade jag inte alls utan det berodde på tid- och tålamodsbrist.

Jaha, så var det måndag idag och jag känner mig nöjd över mycket, vilket är en härlig känsla..

