Vilja och jag för några vintrar sedan då vi bodde i Örebro. Vilja är vädligt frusen av sig och föredrar liksom matte lite varmare klimat.

Det bästa med vintern är julen om du frågar mig och om två månader är det faktiskt julafton! Känns som vanligt helt overkligt. Jag är ingen vinterfantast och kanske just därför bestämt mig för att tycka extra mycket om julen så jag har något att se fram emot? Jag älskar allt som hör julen till så som julbak, julmys, julmusik, juldofter, julpyssel, julklappar och ja, hela stämningen! Men julbordet är faktiskt inget jag längtar till..Kanske för att jag är vegetarian sedan några år tillbaka och dessutom kommit på att jag inte tål gluten. Eller så är det för att jag har svårt att hejda mig när det dukas upp hembakat tunnbröd, ostar, ägghalvor, räkor och romsås (mina favoriter på julbordet). Och hjälp vad jag borde hålla mig borta från allt julgodis så som knäck, fudge och kola. Tror jag måste börja förbereda mig psykologiskt redan nu inför alla stundande frestelser..Nyåkers pepparkakor, ohlalaa..Näe jag är absolut inte sockerberoende *förnekelse*.
Jo, jag vet faktiskt att jag gör bäst i att låta bli allt socker..

Hur är det för er? Kan ni äta en knäck, en pepparkaka eller lussebulle och sedan vara nöjda eller vill ni helst äta upp hela julbaket på en gång? 😉

