Testade att gjuta i betong för forsta gången den här sommaren och det blev bland annat det här fatet/skålen med en fin gammal tallrik. Förhoppningsvis blir det fler betongskapelser framöver.

Jaha, annars då? Jo jag jobbar en hel del och där i mellan funderar jag på det här med ekologiska produkter…jag vill inte bara äta ekologisk mat utan också använda produkter/prylar/grejer som är framställda på ett natur -och människovänligt sätt vilket både min kropp, själ och samvete mår bra av! Jag skulle vilja byta ut saker som smink, krämer, hårprodukter, tvål, tandkräm, bommulspads/tops, tvättmedel, diskmedel, rengöringsmedel och så vidare till miljövänligare alternativ. Och tanken slog mig här om dagen att inte är man väl särskilt sugen på att använda tamponger av bomull som blivit besprutade med gifter och sedan klorblekta? Om de ens är tillverkade av bommul eller kanske något syntetmaterial.. 

Näe, jag börjar känna mig riktigt less på att min kropp ska behöva utså massa läskiga och giftiga ämnen. Det är dags att börja tänka om.

Här är ett tips på en bra ekologisk skönhetsblogg där man kan hitta inspiration till att leva mer ekologiskt.

Kan också passa på att tipsa er om att ladda ner en app från naturskyddsföreningen som heter ”grön guide” som kan vara bra att ha med sig när man åker och handlar.

Ha en fin torsdag!

