Tyger som kan liva upp en gammal sommarstuga? Ja, kanske det..

Sedan jag flyttade hem till Umeå igen har jag verkligen börjat uppskatta den lilla stuga som min mamma och moster äger tillsammans. Den ligger i en pytteliten, men ack så vacker liten by i natursköna Ångermanland, cirka sju mil från Örnsöldsvik. Stugan är inte stor utan kan bäst beskrivas med orden ”compact living”, vilket mina morföräldrar, som byggde stugan för en herrans massa år sedan, är riktiga hejare på. Men i och med att vi alla blivit äldre, större och vuxna har det nu placerats en extra sovstuga på tomten så man kan vara där alla samtidigt, om man vill.

Nu är det ju så att jag tycker att inredning är viktigt var jag än befinner mig, koja eller slott (koja i det här fallet) spelar ingen roll, och eftersom det inte skett så stora (eller alls några) förändringar sedan jag var liten (ca 30 år) så känner jag att det är hög tid för det. Lite ”ut med det gamla och in med det nya”, för det är inte bara människor som behöver förnya sig utan jag är övertygad om att stugan också längtar efter en makeover. 

Vi börjar förvandlingen lite smått med att byta kökslampa (redan gjort) och nytt tyg i soffan (färdigt det med) och sen byta gardiner och införskaffa fler kuddar till soffan, nya sängöverdrag och överkast (samma som när jag var liten;). Kanske någon tuff vägglampa. Jag tänker mig att färger som grått, vitt, svart och grönt förhoppningsvis kan passa fint till all furu, om nu något egentligen kan vara fint till furu?! 😉

Nästa sommar blir det lite större förändringar som att bygga en stor altan och måla/tapetsera i flera av dom små rummen.
Roligt med förändring, det är vad det är! 😉

