Får jag lov att bjuda på en nybakad Åkerbärsgrotta eller två?
Rödvinbären ligger bara där som garnering så dem behöver du inte bry dig om.

Nu jag känner mig som en scout som har packat väskan (väskorna snarare) med allt möjligt nödvändigt och lagat och packeterat all mat.
Jag är härmed redo för några dagar i fjällen!

Hela gårdagen spenderades som sagt i köket och varje gång jag bakar/lagar något så slår det mig hur mycket svårare det är att lyckas än jag först tror! Matlagning är verkligen en konst! Om jag till exempel målar en tavla så kan jag alltid måla över och ändra om jag märker att det inte blir så bra. Men om jag däremot slängt ihop en kaka så märker jag inte om jag gjort rätt förens jag tagit ut den ur ugnen och då är det ju redan för sent att börja ändra på något. Som igår till exempel så skulle jag ha haft i liiiite mera mjöl i mina Åkerbärsgrottor men det märkte jag inte förens jag hivade ut dem ur ugnen! Men efter att ha dem fått sätta sig över natten och jag fått sova på saken så tror jag minsann inte att dem blev så dumma..

I vilket fall så älskar jag att baka och laga mat för då får jag vara kreativ och experimentera. Och så är det ju lite spännande då jag aldrig vet om det kommer att bli succé eller paté ;).

Men disken efter att jag bakat två kräftpajer, åkerbärsgrottor och tre plåtar frökex, hade jag gärna sluppit! 😉

