Jag kan bara inte låta bli att älska klychor, kloka ord, dikter, citat osv. För ju längre man kommer på resan genom livet desto mer inser man att det inte bara är klyschor utan att de faktiskt har substans som man kan använda sig av, om man bara vågar. Vi människor har en tendens att avfärda sådant som är jobbigt och obegripligt och jag tror att så kallade klychor i all sin enkelhet kan  väcker djupa känslor som kan upplevas skrämmande. Då är det enklare att avfärda dessa som just klychor inte fundera på innebörden. Själv använder jag dessa simpla meningar och texter för att fundera kring mitt liv och mina känslor och de hjälper mig faktiskt att få perspektiv och vägledning. Vår tids klysch-mästare måste ändå vara Paulo Coelho och ovanstående texter har jag lånat från hans facebooksida.

