Var en sväng till ÖB för att köpa skruvar och passerade då hyllan med glas och proslin. Brukar i vanliga fall inte vara något att ha men helt plötsligt föll blicken på något som jag gillade. Söta små skålar i fina färger. Jag var såklart tvungen att snacka lite med dom:

Jag: -Men hej på er sötisar, vad gör ni här? Ni påminner ju en hel del om det fina Mateus-porslinet!

Skålarna: -Ja det kanske vi gör och det är väl tanken också…köp oss för vi skulle vara jättefina att duka med. Du kan ha förrätt, efterrätt eller tilltugg i oss.

Jag: -Jaha det kanske jag ska göra..men vad kostar ni då? Det här är ju trots allt ÖB så ni är väl inte jättedyra hoppas jag?!?

Skålarna: -Nej då 20 kronor styck så du har råd att köpa flera av oss och så kan vi stå och se snygga ut på den nya vita hyllan i köket.

Jag: -Ja det har ni ju rätt i! Klart ni får följa med mig hem!

 

