Godmorgon vänner! Idag är det grått och mulet ute till skillnad från igår då solen lyste hela dagen över björkarnas stad. Eller gjorde den verkligen det? Tycker att vädret här är så växlande här, ena studen sol och andra stunden ösregn. Men blåser gör det åtminstonde konstant, det vill säga jämt! Och om jag nu fortsätter leka meteorolog så skulle jag säga att det växlande vädret beror just på de kraftiga vindarna i denna kuststad. Har inte upplevt vindarna eller de snabba väderskiftningarna i södra sverige. Men det är bara att vänja sig, igen. För här blir jag nog kvar! 😉

Bilderna i inlägget då? Jo det var gårdagens goda frukostsmoothie med blåbär, hallon och jordgubbar som avnjöts i solen på terrassen. Nu är det en ny dag och nya tag och jag har redan hunnit med dagens goda gärning. Jag tog in en mycket fin och dyr väska som låg i en cykelkorg på gården. Hittade körkortet i den och kunde på så sätt se vem den tillhörde. Knackade sedan på och väckte tjejen som ägde den. Jag tror hon blev glad men mest försvånad för hon hade inte hunnit sakna den. Så glädjeropet kommer nog senare idag då hon inser att hon inte blivit av med sin dyra Marc Jacobs- väska med tillhörande plånbok..;)

