Gissa vad den här lilla busråttan gjorde idag? Jo hon tog sig ett svalkande dopp i det iskalla vattnet mitt i parken. Hon skulle naturligtvis skrämma bort änderna som oförargligt simmade omkrig där. Hon var snabbt i och snabbt upp och hon hann blöta ner hela kroppen förutom huvudet och fick ta några ordentliga simmtag för att ta sig upp. Jag stog där och skrek på henne för jag var orolig att hon skulle få kramp och inte kunna simma, vilket i sin tur skulle innebära att jag skulle behöva hoppa i och rädda henne. Som tur var slapp jag det. Efteråt fick hon kramp i båda baktassarna och jag hoppas hon lärde sig att det är dumt att skrämma bort dom fredliga änderna!

Jo just det (hundra år efter alla andra), instagram är en bra grej! För er som har lika dålig koll på teknik som jag, eller ännu sämre, så kan jag berätta att det är en app i form av ett fotoredigeringsprogram som man laddar ner i mobilen. Man knäpper en bild med mobilen och väljer sedan ett snyggt filter som passar. Här nedan är några sådana bilder från min mobil som jag tagit i veckan.


Vacker, klargul orkidé hos mina föräldrar. Och Billie som kissar. Varför jag tagit kort på det?!? Jamen ser ni inte vilken söt stil hon har! =)

Här försöker jag visa att jag sminkat mig med grön ögonskugga. Det händer inte varje dag.

Och här försöker jag matcha (!) med grönt nagellack på tårna. Ingen bra idé, man känner sig bara som hulken! =) Jag och ”den vita faran” i bilen.

Den lilla isbjörnen (kärt barn har många namn) som bökar i jorden. Jo hon är som en liten mini-gris =)

Ja det var väl allt jag hade att bjuda på för den här gången =).

