Via den duktiga bloggerskan Krickelin har jag fått några trevliga frågor att svara på.

Drömjobbet. Vad är det?
Något där jag får använda min kreativitet, tjäna bra med pengar och samtidigt göra skillnad för människor, djur och natur. Förslag på sådant arbete mottages gärna! =)

Vart vill du vara?
Jag skulle inte ha något emot att sitta på en konsert med Tracy Chapman just nu. Har en längtan efter att se henne live. Fast kan också tänka mig att hänga med Laleh och kanske måla. Tror vi skulle ha roligt ihop.

Läser du horoskop?
Både ja och nej. Horoskopen som står i tidningar läser jag inte för de tror jag inte ett dugg på. Jag föredrar personliga horoskop som är skrivna av kunniga personer.

I så fall varför?
Därför att jag sedan många år tillbaka varit intresserad av andlighet (eller vad man vill kalla det). För mig är inte andlighet något flummigt och konstigt utan synonymt med personlig utveckling. Men jag förstår mycket väl att det kan uppfattas som det men det gör å andra sidan allt som vi inte har någon kunskap om =)
Vad är du mest stolt över?
Mitt mod, att jag vågar bryta mot gamla föreställningar. Är också löjligt stolt över min lilla lynniga jackrussel/chihuahua-blandning, Vilja. Hon är den sötaste jag vet!

Cykel, båt, buss eller bil, Vad åker du?
Jag gillar friheten med bil men sitter helst i passagerarsätet och tittar på omgivningarna. Det är egentligen säkrast så för jag kan inte låta bli att kika ut genom rutorna. -Åhh vilket fint hus, -Kolla vilken fin himmel, -Titta vilken söt hund! osv..

Förrätt eller dessert?
Varför måste man välja mellan två goda ting. Jag tar såklart båda. Gärna skagen till förrätt och blåbärspaj till efterrätt. Omvänd ordning går också bra!

Vad är roligast att shoppa?
Egentligen vad som helst som jag känner att ”wow den där är som skapt för mig!”.
Jag älskar också att köpa fina saker till andra. Menar det faktiskt. Jag är inte typen som säger något för att låta politiskt korrekt =)

Vad får dig att gå ner i varv?
En långpromenad i skogen med hundarna. Jag känner någon sorts samhörighet med ”Di Leva” då jag också tycker om att krama träd. Ja jag brukar faktiskt göra det. Fast helst när ingen ser.
Vilken är den lyx du unnar dig?
Oj, allt möjligt faktiskt. Något dyrt klädesplagg, fin hudvård, smycken och onödiga  men fina inredningsprylar! Sen har jag unnat mig att gå till några riktigt bra medium. Jag har faktiskt övat på att unna mig sånt jag vill ha, förr var jag rätt kass på det.

Varför bloggar du?
Jag mår både fysiskt och psykiskt dåligt om jag inte får skapa och via bloggen får jag utlopp för min kreativitet. Sen skulle jag givetvis inte blogga om jag inte hade en enda läsare. Så visst har det med uppmärksamhet att göra. Det är kul att visa upp det man gör och få respons =)

Tack för att du tog dig tid att läsa! Kram

