(tidsinställt inlägg)

Oj så kul det var att ta fram vår- och sommarkläderna igår när jag packade resväskan. Kanske inte lika roligt när man provar plaggen och inser att dom sitter liiiite tajtare än förra året, men i alla fall. Det är så skönt med långklänning, kjol, linnen och andra tunna, lätta plagg. Lite befriande faktiskt. Sen är det ju också kul att rota i sin egen garderom eftersom man nästan glömt vad man hade på sig förra sommaren. Nu kommer det ju inte direkt att vara supervarmt i Spanien men ändå betydligt varmare än hemma, så jag hoppas att det räcker med en liten jeansjacka och sjal. Fast då är jag ju också en kläd- och värmeoptimist som allt som oftast packar med mig för få varma plagg. Som när jag och mamma var i Marocko i februari förra året och höll på att frysa ihjäl. Hoppas dock på bättre ”tur” denna gång (som alltid).
Att-jag-aldrig-lär-mig.

Den nya långlkjolen och den virkade västen (på bilden) fick följa med i resväskan. Hoppas jag får tillfälle att använda dom.

 

